Bendrosios nuostatos
Šios Bendrosios nuomos taisyklės (toliau vadinamos Bendrosiomis sąlygomis) reglamentuoja sutartinius nuomos santykius tarp UAB „MPJ“ (įm. k. 302586789) (toliau vadinamos Bendrove) ir Bendrovės elektroninėje parduotuvėje www.mpj.lt nuomos paslaugas užsisakančio fizinio ar juridinio asmens (toliau vadinamo Klientu; Klientas ir Bendrovė toliau kartu vadinami Šalimis).
1. Nuomos objektas
1.1. Šios Bendrosios sąlygos nustato Bendrovės valdomo turto, įrangos ir kitų objektų (toliau – Nuomos objektas arba Įranga), kuriuos Bendrovė Kliento užsakymu elektroninėje parduotuvėje www.mpj.lt už sutartą nuomos mokestį išnuomoja Klientui, nuomos tvarką ir sąlygas.
1.2. Nuomos teisiniai santykiai kiekvieno Nuomos objekto vieneto atžvilgiu yra individualūs (atskiri vieni nuo kitų) ir jiems be šių Bendrųjų sąlygų taikomos šalių raštu sutartos Specialiosios sąlygos (toliau – Specialiosios sąlygos). Nurodytos Specialiosios sąlygos visais atvejais turi būti nustatytos Nuomos objekto perdavimo–priėmimo akte (toliau – Perdavimo aktas), kuris yra privaloma nuomos sutarties dalis, taip pat jos gali būti nustatytos kitame papildomame rašytiniame susitarime.
1.3. Bendrovės darbuotojai paslaugas Klientui teikia tik darbo dienomis ir tik darbo metu, kuris nurodytas interneto svetainėje www.mpj.lt/kontaktai, jei nėra sutarta kitaip.
1.4. Užsakydamas Įrangą nuomai elektroninėje parduotuvėje www.mpj.lt, Klientas besąlygiškai sutinka tiek su šių Bendrųjų sąlygų, tiek ir su kitų Bendrovės nuomos sutarčių sudarymui bei vykdymui nustatytų sąlygų, pateikiamų kituose elektroninės parduotuvės www.mpj.lt puslapiuose, taikymu pilna apimtimi, tokį savo sutikimą pirkimo metu pažymėdamas varnele prie nuorodos „ Susipažinau ir sutinku su „Nuomos elektroninėje parduotuvėje www.mpj.lt taisyklėmis“. Prašome atkreipti dėmesį, kad prieš užbaigdamas užsakymą Klientas privalo sutikti su šiomis Taisyklėmis bei Privatumo politika, o atsisakius tai padaryti, užsakymo užbaigimas ir Įrangos nuomos užsakymas yra negalimas.
2. Nuomos santykiai
Nuomos sutartis konkretaus Nuomos objekto vieneto ar Nuomos objektų vienetų grupės atžvilgiu šiomis Bendrosiomis įrangos nuomos sąlygomis laikoma sudaryta, kai Klientas Bendrovės elektroninėje parduotuvėje pateikia konkretaus Nuomos objekto nuomos užsakymą ir sumoka visą nustatytą nuomos mokestį iš anksto. Nuomos terminas pradedamas skaičiuoti nuo užsakyme nurodytos nuomos pradžios datos, nepriklausomai nuo to, ar Klientas Nuomos objektą faktiškai atsiima vėliau. Neatsiėmus Nuomos objekto iki užsakyme nurodyto nuomos termino pabaigos, sumokėtas nuomos mokestis Klientui negrąžinamas.
3. Nuomos laikotarpis
3.1. Įranga Klientui šių Bendrųjų sąlygų pagrindu išnuomojama tik konkrečiam užsakyme nurodytam laikotarpiui, kuris negali būti trumpesnis kaip 3 (trys) dienos ir kuris (toliau – Nuomos laikotarpis) pasibaigia užsakyme nurodytos dienos 16 (šešioliktą) valandą, jei šalys nesusitaria kitaip. Minimalus Nuomos laikotarpis yra trys dienos, nepriklausomai nuo to, kada Įranga paimama ir kada grąžinama.
3.2. Įrangos Nuomos laikotarpis (terminas) skaičiuojamas nuo užsakyme nurodytos nuomos pradžios dienos (imtinai) iki užsakyme nurodyto Nuomos laikotarpio paskutinės dienos (imtinai). Įranga privalo būti grąžinta Nuomos laikotarpio paskutinę dieną.
Už kiekvieną pradelstą Įrangos grąžinimo dieną taikomas 100 (vieno šimto) EUR su PVM įkainis, kuris laikomas netesybomis ir turi būti sumokėtas Bendrovei nedelsiant po pareikalavimo.
4. Įrangos perdavimas ir priėmimas
4.1. Bendrovė perduoda ir Klientas priima naudoti už nuomos mokestį Nuomos objektą pasirašydami Perdavimo aktą. Grąžindamas Nuomos objektą Klientas turi teisę reikalauti, kad Bendrovė pasirašytų Įrangos grąžinimo aktą arba grąžinimo faktą pažymėtų išdavimo Perdavimo akte.
4.2. Nuomos objektas jo perdavimo Klientui metu yra tvarkingas ir visiškai sukomplektuotas. Bendrovė negarantuoja, kad Nuomos objektas nesuges per visą Nuomos laikotarpį, tačiau jei taip nutiktų, Bendrovė įsipareigoja gedimus pašalinti per technologiškai trumpiausią terminą.
Pasirašydamas perdavimo aktą klientas turi pareikšti ir garantuoti, kad jis geba prekę saugiai eksploatuoti ir (ar) moka saugiai dirbti su išsinuomojama įranga (nuomos objektu) ir kad jis nesinuomoja tokios įrangos, su kuria nemoka ar neturi teisės dirbti. Trečiajam asmeniui dirbti su išsinuomota įranga klientas leidžia išimtinai savo rizika ir atsakomybe.
4.3. Klientas įsipareigoja dėti visas nuo jo valios priklausančias protingas bei pagrįstas pastangas, kad priėmimo metu būtų patikrinta Nuomos objekto būklė (techninė būklė). Visi nustatyti defektai (jeigu jų yra ir jeigu jie nekliudo saugiai naudoti Nuomos objekto) turi būti pažymėti Perdavimo akte. Perdavimo metu, kiek tai techniškai įmanoma, išbandomas / pademonstruojamas Įrangos veikimas, surinkimas ar montavimas.
4.4. Nuomos objekto grąžinimo metu Nuomos objektas turi būti švarus ir ne blogesnės techninės būklės nei buvo Nuomos laikotarpio pradžioje, neskaitant įprasto Nuomos objekto nusidėvėjimo. Grąžindamas Nuomos objektą Klientas taip pat turi grąžinti visus suteiktus jo priedus (pakuotę, instrukcijas, aksesuarus ir t. t.). Šio įsipareigojimo pažeidimo atveju Bendrovė turi teisę atlikti reikiamą valymą ir (ar) remontą Kliento sąskaita.
4.6. Jei šalys nesusitaria kitaip, Įrangą Klientas paima bei grąžina su Bendrovės atstovu suderintu adresu (Įranga grąžinama į tą adresą, iš kurio ji buvo paimta ar Bendrovės pristatyta). Šalims susitarus raštu, už papildomą sutartą atlygį Klientui leidžiama Nuomos objektą grąžinti kitu nei Nuomos objekto paėmimo / pristatymo adresu (šalių sutartu adresu), jei tokia galimybė yra.
4.7. Nuomojami Nuomos objektai nėra pristatomi kurjerių tarnybomis ar per paštomatus. Įrangą Klientas gali atsiimti tik Bendrovės nurodytu adresu (Metalo g. 13A, Vilnius) arba, iš anksto susitarus su Bendrove, už sutartą mokestį pristatymas gali būti organizuojamas Kliento pageidaujamu adresu su Bendrovės individualiu transportu.
5. Kitos šalių teisės ir pareigos
5.1. Klientas yra visiškai atsakingas už saugų ir tinkamą Nuomos objekto naudojimą. Be kita ko, jis privalo užtikrinti, kad Nuomos objekto naudojimo metu būtų laikomasi visų naudojimo ir eksploatavimo instrukcijų, gaisro saugos, sanitarijos ir higienos taisyklių nuostatų, taip pat visų kitų taikytinų normatyvinių aktų nuostatų / reikalavimų. Klientas prisiima visišką civilinę atsakomybę už žalą ir nuostolius, kurie gali atsirasti dėl šių taisyklių nesilaikymo.
5.2. Nuomos objektas gali būti naudojamas tik pagal tiesioginę jo paskirtį, ir Klientas privalo užtikrinti, kad asmenys, kurie Nuomos objektą eksploatuos ar su juo dirbs, būtų blaivūs ir neapsvaigę nuo narkotinių ar panašių medžiagų, taip pat kad būtų pašalintos bet kokios kitos aplinkybės, kurios naudojant Nuomos objektą galėtų sukelti žalą (nuostolius) visoms galimoms šalims.
5.3. Klientas privalo užtikrinti, kad joks asmuo, kuris nėra tinkamai apmokytas dirbti su nuomos objektu, neturi patirties ir (ar) įgaliojimų (licencijos ir pan.) dirbti su nuomos objektu (kai toks įgaliojimas / licencija reikalingas (-a), neturėtų galimybės valdyti nuomos objekto ir su juo dirbti. Neapmokymo dirbti su nuomos objektu atveju arba neturėjimo įgaliojimo dirbti su nuomos objektu atveju draudžiama nuomos objektą eksploatuoti.
5.4. Klientas negali perkelti Nuomos objekto į teritoriją, esančią už Lietuvos Respublikos ribų.
5.5. Jeigu šalys nesusitarė kitaip, Klientas padengia visas Nuomos objekto naudojimo išlaidas, įskaitant elektros energijos, darbo jėgos, techninių priemonių, einamojo remonto išlaidas, taip pat jis yra atsakingas už kasdienę Nuomos objekto priežiūrą (t. y. prieš kiekvieną Nuomos objekto naudojimą turi atlikti visus prieš kiekvieną naudojimosi Nuomos objektu pradžią numatytus atlikti veiksmus).
5.6. Pastebėjęs Nuomos objekto defektą / gedimą, Klientas privalo nedelsdamas nutraukti Įrangos eksploatavimą ir nedelsiant (ne vėliau kaip iki darbo dienos pabaigos, kai buvo pastebėtas defektas / gedimas) informuoti Bendrovę. Klientui draudžiama pačiam taisyti Nuomos objektą, jeigu dėl tokio taisymo nėra raštu susitarta su Bendrove (Bendrovės atstovu).
5.7. Bet kokios pretenzijos dėl Nuomos objekto techninės būklės, kiek atitinkami defektai negalėjo būti pastebėti Nuomos objekto perdavimo priėmimo metu, turi būti pateikiamos raštu kitai Šaliai ne vėliau kaip per 1 (vieną) darbo dieną nuo tada, kai Nuomos objektas perduotas Klientui naudotis arba per 5 (penkias) kalendorines dienas po grąžinimo Bendrovei.
5.8. Klientas neturi teisės be rašytinio Bendrovės leidimo subnuomoti ar kokiais nors kitais pagrindais perleisti tretiesiems asmenims, modifikuoti, įkeisti arba kitokiu būdu apsunktini Nuomos objekto.
5.9. Klientas negali Nuomos objekto palikti be priežiūros ir neužtikrinęs tinkamų apsaugos nuo vagystės ir gaisro priemonių.
5.10. Dėl kokių nors priežasčių praradęs Nuomos objektą, Klientas privalo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 24 (dvidešimt keturias) valandas nuo sužinojimo apie Nuomos objekto praradimą, apie tai raštu informuoti Bendrovę. Jei Nuomos objektas prarastas dėl trečiųjų asmenų veiksmų, Klientas nedelsdamas privalo apie tai pranešti policijai. Ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo Nuomos objekto netekimo Klientas Bendrovei turi pateikti pranešimą su policijos patvirtinimu, kad Nuomos objektas prarastas, ir atlyginti jai dėl to patirtus nuostolius.
5.11. Išimtinu atveju, jeigu Bendrovė neturi galimybės nuomoti Įrangos, pavyzdžiui, dėl to, kad Įrangos nėra sandėlyje, dėl to, kad Įranga nebėra nuomojama, Bendrovė informuos Klientą elektroniniu paštu ar kitomis priemonėmis (skambučiu) ir pasiūlys Klientui galimą problemos sprendimo būdą (pvz.: pinigų grąžinimo, papildomo termino Įrangai pristatyti, analogiškos Įrangos pristatymo ar kt.). Klientui nesutikus su jokiais Bendrovės pasiūlymais, Įrangos nuomos užsakymo vykdymas yra nutraukiamas, o Bendrovė grąžins už nebenuomojamą Įrangą sumokėtas sumas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 14 (keturioliką) kalendorinių dienų.
6. Nuomos mokestis ir atsiskaitymai
6.1. Nuomos mokestis skaičiuojamas ir sumokamas nuo užsakyme nurodytos Nuomos objekto dienos iki užsakyme nurodytos grąžinimo Bendrovei dienos, laikantis šiose Bendrosiose sąlygose nustatytos tvarkos. Jeigu Klientas grąžina Nuomos objektą anksčiau nei užsakyme nurodyta nuomos termino pabaigos data, sumokėtas nuomos mokestis nėra perskaičiuojamas ir Klientui negrąžinamas. Nuomos objekto praradimo atveju nuomos mokestis mokamas, iki Bendrovei sumokama prarasto Nuomos objekto vertė (imtinai). Klientas pavėlavęs laiku grąžinti Įrangą privalo Bendrovei sumokėti nuomos mokestį už visą pavėluotą laiką bei atlyginti nuostolius (Civilinio kodekso 6.499 str.).
6.2. Jei atskirai nesutarta kitaip, nuomos mokestis skaičiuojamas remiantis konkretaus puslapyje www.mpj.lt pateikiamo Nuomos objekto aprašyme nurodytu kainoraščiu. Papildomai prie bet kokių mokėjimų pagal nuomos sutartį Klientas Bendrovei privalo sumokėti pridėtinės vertės mokestį (PVM), jeigu jis taikomas.
6.3. Atliekant užsakymą, Nuomos mokestis mokamas už visą pasirinktą Nuomos laikotarpį (bei visas paslaugas).
6.4. Jeigu Nuomos objektas yra pamestas / sunaikintas arba dėl kokių kitų priežasčių Klientas jį prarado, Bendrovė turi teisę nuomos mokestį skaičiuoti, iki Klientas Bendrovei pateiks rašytinį pranešimą su policijos patvirtinimu, kad Nuomos objektas prarastas, ir atlygins jai dėl to patirtus nuostolius.
6.5. Šalys susitaria, kad jei nuomos sutartis nutraukiama ar pasibaigia bet kokiu kitu pagrindu, ir Bendrovė turi vykti pas Klientą atsiimti Įrangos, Klientas tokiu atveju Bendrovei privalo sumokėti jos patirtas Įrangos parsigabenimo į buveinę išlaidas bei su tuo susijusias papildomas Bendrovės išlaidas.
7. Atsakomybė
7.1. Jeigu Klientas laiku neatlieka kokių nors mokėjimų, už kiekvieną uždelstą sumokėti dieną jis Bendrovei moka 0,06 % (šešių šimtųjų procento) dydžio delspinigius nuo laiku nesumokėtos sumos. Gauta suma Bendrovė turi teisę visų pirma padengti netesybas. Netesybų sumokėjimas neatleidžia nuo įsipareigojimų vykdymo.
7.2. Klientas yra atsakingas už nuostolius, atsiradusius dėl Nuomos objekto praradimo, ir už nuostolius, padarytus Nuomos objektui jį eksploatuojant, kiek tai nėra įprasto nusidėvėjimo pasekmė, taip pat už kitus pagal nuomos sutartį Kliento atsakomybei tenkančius nuostolius.
7.3. Jeigu Klientas pablogina Nuomos objekto būklę arba Nuomos objekto būklė pablogėja dėl veiksmų, dėl kurių neigiamų pasekmių atsiradimo atsakomybė tenka Klientui, jis privalo Bendrovei visiškai atlyginti Nuomos objekto remonto (vertės ir funkcionalumo atkūrimo) išlaidas, taip pat dėl to patirtus nuostolius. Nuomos objekto būklės pabloginimu laikomas bet koks Nuomos objekto vertės ir (ar) jo funkcionalumo sumažėjimas, nesąlygotas normalaus nusidėvėjimo, taip pat bet kokie kiti Nuomos objekto trūkumai, neaptarti Perdavimo akte Nuomos laikotarpio pradžioje.
Atitinkamai Klientas visais atvejais yra atsakingas už Nuomos objekto praradimą (įskaitant vagystę) ir (ar) Nuomos objekto sunaikinimą, išskyrus nenugalimos jėgos aplinkybių sukeltus atvejus. Apie Nuomos objekto praradimą arba sunaikinimą Bendrovė turi būti informuota per vieną darbo dieną.
7.4. Bendrovė neprisiima atsakomybės už žalą (nuostolius), kurią nuomos objektas ar jo naudojimas sukelia nuomos termino metu. Šiuo atveju klientui kaip nuomos objekto valdytojui ir naudotojui tenka visa atsakomybė dėl visos žalos (nuostolių), kurią sukėlė nuomos objektas klientui ar bet kuriems tretiesiems asmenims (trečiųjų asmenų turtui, gyvybei ar sveikatai).
8. Sutarties nutraukimas
8.1. Bet kuri iš šalių turi teisę vienašališkai nutraukti nuomos sutartį ar bet kurį jos priedą dėl Specialiųjų sąlygų, jeigu kita šalis pažeidžia sutartas sąlygas ir neištaiso pažeidimo per 2 (dvi) dienas. Pranešimas dėl nutraukimo siunčiamas elektroniniu paštu (elektroniniu paštu išsiųstas pranešimas laikomas įteiktu jo išsiuntimo dieną).
8.2. Bendrovė gali nedelsdama vienašališkai nutraukti sutartį ar bet kurį jos priedą dėl Specialiųjų sąlygų ir atsiimti Nuomos objektą iš Kliento, jeigu: (i) Klientas tampa nemokus; (ii) Klientas vėluoja vykdyti bet kokį įsipareigojimą daugiau nei 2 (dvi) dienas; (iii) Klientas pažeidžia savo įsipareigojimus pagal 5.3 punktą; (iv) Klientas naudoja Nuomos objektą tikslams, kuriems Nuomos objektas nėra skirtas; (v) Klientas perleido Nuomos objektą tretiesiems asmenims arba perkėlė Nuomos objektą į kitą vietą ir negali įrodyti, kad Nuomos objektas naudojamas pagal sutarties bei Specialiąsias sąlygas; (vi) Klientas pateikė neteisingą informaciją apie faktus, turinčius įtakos tinkamam Sutarties vykdymui.
8.3. Bet kuriuo nuomos sutarties nutraukimo atveju Klientas privalo ne vėliau kaip per 24 (dvidešimt keturias) valandas nuo sutarties nutraukimo grąžinti Nuomos objektą Bendrovei ir sumokėti nuomos mokestį už visą Nuomos laikotarpį bei kitas mokėtinas sumas (už paslaugas, prekes ir t. t.).
9. Kitos nuostatos
Visa informacija, susijusi su šalių sutartiniais santykiai bei jų vykdymu, laikoma konfidencialia.
Kliento asmens duomenis tinkamo nuomos sutartinių santykių vykdymo priežiūros bei užtikrinimo tikslais UAB „MPJ“ tvarko Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nustatyta tvarka.
